preskoči na sadržaj

XVI. gimnazija Zagreb

Login

Korisne poveznice:

MZOS
AZOO
Portal za škole
Sve o državnoj maturi
CARNET



« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Dobrodošli

LJETOPIS 2022

LJETOPIS 2021

VIRTUALNA KNJIŽNICA


 


 

 

 

DISEMINACIJA AKTIVNOSTI MOBILNOSTI KA1 IZ ERASMUS AKREDITACIJE U XVI. GIMNAZIJI

Nakon završetka projekta KA1 u šk.god. 2023/2024., voditeljice odlaznih grupnih mobilnosti prve su održale diseminaciju projekata na sjednici Nastavničkog vijeća, održanoj 26. lipnja 2024. S izlaganjem je započela profesorica španjolskog, Ana Kočman, koja je bila voditelj aktivnosti u projektu „Bioraznolikost, zeleno putovanje i lokalna proizvodnja hrane“, gdje je u školu IES „El Parador“ išla u listopadu 2023. s 9 učenika četvrtog razreda, kojima je španjolski bio drugi strani jezik. Predstavila je tijek aktivnosti po danima u posteru Canva koji su izradili učenici,  te je u svojoj prezentaciji navela ciljeve i ishode projekta.

Zatim je uslijedila prezentacija projekta grupne mobilnosti „EU demokracija: vrijednosti, izazovi i mogućnosti za mlade“, održanog u ožujku 2024.g a profesorica geografije, Nataša Kauzlarić, prikazala je ciljeve i ishode učenja u projektu, te aktivnosti po danu. U projektu je sudjelovalo devet učenika 2., 3. i 4. r a održao se u španjolskoj pokrajini sa školom INS Torredembara iz istoimenog gradića u Kataloniji. Učenici su izradili Canva poster, te tri videa, od kojih je prikazan video uradak o odlaznoj mobilnosti, a zanimljivo je da su učenici gostovali na lokalnom radiju, te predstavili našu školu, državu i iskustvo sudjelovanja u Erasmus projektu.

I najzad, profesorica sociologije, Sunčana Lea Kolbezen je predstavila projekt „Mladi lideri za aktivno EU građanstvo“, gdje su učenici razvijali  i vještine aktivnog građanstva i sudjelovanja u demokratskim procesima EU, te razvijali vještine vođenja, jedne od najvažnih „mekih vještina“ u 21. stoljeću. Prikazala je nastavnicima škole kako je šest učenika maturalnih razreda putem Google učionice i fizičke mobilnosti surađivalo s učenicima i nastavnicima slovenske škole „Gimnazija Brežice“, intervjuiralo sudionike događaja „Europski tjedan mladih“ u Briselu o važnosti glasanja za Europski parlament, te koje su sve ostale institucije Europske unije posjetili, i koja znanja, vrijednosti, vještine i stavove su stekli. U projektu je sudjelovala i profesorica i Erasmus koordinatorica Mirela Hrubi, kao i u organizaciji ostalih projekata dolaznih mobilnosti stranih učenika u XVI. gimnaziji.

  

Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 9. srpnja, četiri djelatnice XVI. gimnazije su predstavile aktivnost praćenja rada (jobshadowing). Ravnateljica škole, Nina Karković, putem prezentacije je predstavila značajke i zanimljivosti iz španjolske škole „El Parador“, gdje je na aktivnost išla u listopadu 2023. Uslijedila je prezentacija profesorice engleskog i francuskog, Mirele Hrubi o francuskom školskom sustavu i praćenju rada u francuskoj srednjoj školi „Léonard de Vinci“ iz grada Amboisea u travnju 2024., te izlaganje profesorice njemačkog jezika, Jasne Jukić koja je na jobshadowing išla u njemačku školu „Johann-Pachelbel-Realschule“ u Nürnberg, također u travnju. Na kraju je pedagoginja Kornelija Medić predstavila praćenje rada u svibnju 2024. u školi „Gimnazija Brežice“ i to iz aspekta opće organizacije škole i slovenskog školskog sustava, a naročito iz aspekta pedagoških praksi, organizacije svakodnevnog života škole, suradnje s roditeljima, te zaštite mentalnog zdravlja učenika i njihove dobrobiti u procesu odgoja i obrazovanja.

  

Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 21. kolovoza, profesorica engleskog jezika, Danijela Ille je održala informativno predavanje o strukturiranom tečaju na koji je išla u ožujku 2024., u organizaciji ustanove „Enjoy Italy“ iz Napulja, pod nazivom „Interactive ICT –based and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning“ – „Interaktivni IKT i web alati za uspješno mješovito, obrnuto i suradničko učenje“. Izložila je nastavnicima sadržaj i tijek tečaja, te ciljeve i ishode učenja, kao i incijativu da se tijekom nove školske godine održi duže predavanje i praktična edukacija većeg broja zainteresiranih nastavnika.

 

U sklopu iste sjednice, projektna koordinatorica Mirela Hrubi je predstavila izvještaj o provedenom projektu KA121 2023., te najavila ideje za novi projekt KA1 2024. U tijeku je izrada anketa za sudionike u Erasmus mobilnostima, kako bi se utvrdili mjerljivi rezultati uspješnosti projekta, a poziv novim sudionicima za mobilnosti u Erasmus projektu 2024./2025 slijedi sredinom mjeseca rujna, nakon prvog tjedna nove školske godine.

Mirela Hrubi, Erasmus koordinatorica


XVI. gimnazija je tražena širom Europe za job shadowing! – Ukupno jedanaest stranih profesora u našoj školi na praćenju rada

Naša škola se uveliko internacionalizirala grupnim i individualnim mobilnostima naših učenika i učenica, te dolaskom stranih učenika iz Italije, Španjolske i Francuske na nastavu i projekte KA1 i KA2.  Dobar glas daleko se čuje, pa su se, nakon njihovih izvještaja i dojmova, i mnogi njihovi profesori zainteresirali za praćenje rada, tzv. „jobshadowing“, u XVI. gimnaziji.

Tako je iz francuske opće gimnazije „Léonard de Vinci“ u Amboiseu, na jobshadowing došla profesorica matematike na engleskom jeziku, Delphine Leger, koja je osim općenitog razgleda škole i razgovora o hrvatskom školskom sistemu, najviše bila na satovima matematike u dvojezičnoj nastavi, kod naše profesorice koja predaje isti predmet. Pratila je i nastavu engleskog jezika, te francuskog jezika, gdje je s učenicima razgovarala o svojoj školi, gradu i regiji. Iz naše „stare“ škole partnera, „IES El Parador“ iz Andaluzije, na jobshadowing su došla dva profesora, Miguel de Vincente, profesor informatike i tehničkih predmeta, te Antonio Lucena Priego, profesor biologije. S obzirom da su boravili u ožujku u školi u isto vrijeme, španjolski profesor i francuska profesorica su se upoznali i razmijenili kontakte svojih škola, te smo svi razgovarali o projektima, sličnostima i razlikama u našim školskim sustavima, kao i o raznolikoj kulturnoj i povijesnoj baštini naših zemalja. Stoga zaista možemo reći da svi zajedno pletemo čvrstu obrazovnu mrežu i suradnju europskih škola putem Erasmusa.

No svibanj je bio vrhunac mobilnosti stranih profesora u praćenju rada! U XVI. gimnaziji je istovremeno bilo osam stranih profesora: prvo je sredinom svibnja došao u školu talijanski profesor povijesti i povijesti filozofije CLIL, Marco Mazzoni iz srednje škole „P. Nervi-G. Ferrari“ u Morbegnu, koji je sudjelovao na satovima našeg profesora povijesti u dvojezičnom programu, te je diskutirao o programu i načinu rada s našim profesorom filozofije. Talijanski profesor je sve pažljivo bilježio i izradio lijepu prezentaciju o svom praćenju rada u XVI. gimnaziji. Dva dana kasnije je u školu stiglo sedam francuskih profesora iz srednje škole „Lycée Polyvalent Eugène Delacroix“ iz Drancyja u okolici Pariza, pa su se i oni međusobno upoznali i zajedno sudjelovali u nekim aktivnostima.

Organizirati program za tu poveliku grupu profesora iz Francuske je bilo prilično zahtjevno, s obzirom da nju sačinjavala dva profesora engleskog, tri profesora strukovnih predmeta pedagoškog profila, te pedagoginja i zamjenica ravnatelja. Stoga je u njihovom prihvatu sudjelovao cijeli tim naših djelatnika:  četiri profesorice engleskog jezika, čiju nastavu su pratili, profesorica francuskog, profesor povijesti i profesorica sociologije u dvojezičnoj nastavi, naša pedagoginja i psihologica, te ravnateljica.

Svi smo im davali odgovore na razna pitanja, prema definiranim ciljevima i aktivnostima u njihovim Erasmus sporazumima za učenje. Koordinatorica za Erasmus akreditaciju im je izradila opsežni program i održala predavanje o našoj gimnaziji i hrvatskom školskom sustavu. Tri strukovne profesorice su razgledale i moderni dječji vrtić „Sunčana“, gdje ih je ljubazno primila ravnateljica i cijeli tim vrtića, i tako su se upoznali s mjestom „gdje sve počinje“, i gdje hrvatska djeca ulaze u sustav obrazovanja. Francuski profesori su posjetili su i Francuski institut, kao i Centar mladih „Ribnjak“, gdje ih je ravnateljica informirala o raznim aktivnostima i projektima koji se tamo provode za djecu i mlade. I za kraj, osim razgledavanja naše kulturne i povijesne baštine u Zagrebu, po preporuci su izabrali posjetiti i našu predivnu prirodnu baštinu, NP „Plitvička jezera“, hrvatski dragulj i ponos, toliko jedinstveno i predivno mjesto koje ne postoji nigdje u Europi, a ni u cijelom svijetu!

Ovaj projekt financira Europska unija. Izneseni stavovi i mišljenja su isključivo autorova i ne odražavaju nužno stavove Europske unije ili Europske komisije. 

 

 

 

  

  

preskoči na navigaciju