« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
OSVRT NA RADIONICE POZVANOG STRUČNJAKA (INVITED EXPERT) U ERASMUS+ AKREDITACIJI
Krajem svibnja ove školske godine, zajedno s grupom francuskih profesora iz srednje škole „Eugène Delacroix“ na praćenju rada, u XVI. gimnaziju je stigla i profesorica Alizée Jacobs, ali u drugačijoj ulozi. Naša škola je pozvala tu mladu stručnjakinju, zaposlenu na sveučilištu Sorbonne Nouvelle i u navedenoj srednjoj školi u Drancyju, gdje vodi izbornu i specijaliziranu nastavu radionica dramske grupe za rad na ostvarenju jednog od naših ciljeva u akreditaciji - – jačanje osobnih kompetencija učenika („soft skills“).
U našoj školi ona je održala tijekom tri dana predavanja i radionice pod nazivom „Dramaturško-pedagoške moderne tehnike u nastavi“, za osobni razvoj učenika i inovativno učenje stranih jezika. Stotinjak naših učenika od prvog do četvrtog razreda sudjelovalo je u raznim vježbama za razvijanje komunikacijskih vještina, koncentracije, suradnje u timskom radu, hrabrosti, obzirnosti i predanosti (engl. 6 Cs – communication, concentration, collaboration, courage, consideration and commitment).
Učenici su sudjelovali u uvodnim vježbama zagrijavanja za homogeniziranje grupe, vježbama povjerenja, samopouzdanja, svladavanja scenskog prostora, podizanja radne i pozitivne energije i motivacije. Drugi dan se radilo na izražavanju i oslobađanju širokog raspona emocija, te se učilo kako se prezentirati publici i održati javni nastup, a putem glasa, gesti i pokreta - izraziti događaje, sjećanja i osjećaje. Treći dan učenici i nastavnici su učili kako stvoriti scenarij na temelju improviziranih scena, izgraditi lik i prikazati njegove osobine, te stvoriti napetost i kontrast u scenariju, a potom i razriješiti konflikte u raznim situacijama. Učenici su koristili tehnike igranja uloga, pričanja priča, improviziranja grupnih scena po početnoj uputi, vježbe svladavanja scenskog prostora, koncentracije, opuštanja i brojne druge dramaturško-pedagoške tehnike i vještine. Time su na kreativni način, koristeći engleski jezik, razvijali i osobne kompetencije, svladavali tremu, poboljšali izražaj u javnom nastupu i govoru, te osvjestili sebe i izražavali svoje emocije i ideje kroz karakter lika koji su tumačili.
Nakon radionica, svi učenici su pozitivno reagirali na radionice, i osjećali su se izrazito motivirano, energizirano i samopouzdano, a profesori su dobili nove ideje kako u nastavi upotrijebiti ove dramske tehnike za razvijanje svih odgojno-obrazovnih ishoda na razini predmetnih kurikuluma stranih jezika ( (komunikacijske jezične kompetencije, međukulturne komunikacijske kompetencije, samostalnosti u ovladavanju jezika). Nakon održanih radionica, učenici su i spoznali da se učenje i komunikacija na stranom jeziku može odvijati na inovativan i kreativan način, pri čemu do izražaja dolazi njihova osobnost, kreativnost, timski rad, kao i više samopouzdanja u ovakvom pozitivnom okružju za učenje.
U radionicama su sudjelovale profesorice Vesna Huskić Jančikić, Alka Vrsalović i Mirela Hrubi s učenicima, a nakon ove edukacije, one su dobile nove ideje za naredne projekte, rad u dramskim grupama na njemačkom i francuskom jeziku, kao i za primjenu ovih tehnika i metoda u učenju stranih jezika u svakodnevnoj nastavi.
Mirela Hrubi, prof.