Projekti

PROJEKTNA NASTAVA u školskoj godini 2025./2026.

 

Projektna nastava zauzima sve značajnije mjesto u kurikulumu škole. Projekt u središte zanimanja stavlja postupke koji učenika potiču da aktivira svoje osobno iskustvo i kreativnost. Učenik postaje centar procesa i aktivni sudionik.

Tendencija je nastavni proces osuvremeniti istraživačkim oblicima rada, a naša škola već godinama sudjeluje u nekoliko međunarodnih projekata. Za ovu školsku godinu planira se sljedeće:

ERAMUS+ AKREDITACIJA i eTWINNING  AKREDITACIJA

 

Prošle godine škola je ostvarila Erasmus+ akreditaciju i zaključila projekt J4SP (Jobs for Sustainable Planet). Ove godine nastavljamo s novim programima koji će u potpunosti biti financirani sredstvima EU za Erasmus + programe.

Program za školsku godinu 2025./2026. obuhvaća:

  1. Grupne mobilnosti učenika u škole zemalja EU
  2. Kratkoročne mobilnosti u svrhu učenja
  3. Dugoročne mobilnosti u svrhu učenja
  4. Jobshadowing (praćenje nastave profesora)
  5. Strukturirani tečajevi
  6. Poučavanje u školama EU
  7. Predavanja pozvanih stručnjaka
  8. Pozvani mladi profesori

Grupne mobilnosti ove godine obuhvaćaju:

  • posjet naših 15 učenika i 3 profesorica u školu u Udinama (Italija) na tjedan dana,
  • odlazak 5 učenika i 2 profesora u  Bruxelles (Belgija)
  • odlazak 8 učenika u Jonkoping (Švedska) na 5 dana

Individualne mobilnosti učenika:

  • odlazak 3 učenika i 2 profesora u Narbonne (Francuska) 15 dana,
  • Odlazak u Morbegno (Italija) dviju učenica na 31 dan,
  • Odlazak u Bilbao (Španjolska) dviju učenica na 31 dan.

Jobshadowing obuhvaća:

  • Četiri profesorice odlaze u Udine na 6 dana
  • Dvije profesorice i ravnateljica odlaze u Jonkoping (Švedska) 5 dana
  • Tri profesorice i ravnateljica odlaze u Ljubljanu 4 dana

U posjet našoj školi dolazi:

  • U listopadu 20 učenika i 4 profesorice iz Francuske
  • U ožujku 8 učenika iz Švedske i 8 iz Grčke

Strukturirani tečajevi:

  • Predviđen je tečaj na Islandu na koji bi preko ljeta otišle dvije profesorice.

MEĐUNARODNI PROJEKTI

  • SURADNJA SA ŠKOLOM U OPPENHEIMU- za učenike koji pohađaju nastavu njemačkoga jezika, već godinama održavamo razmjenu učenika i surađujemo na zajedničkim projektima. Voditeljice su prof. Jasna Jukić Vukoja i prof. Dina Šimatović.
  • NESHAMA međunarodni projekt Network of European Youths for Holokaust Remembrance

Voditelji su prof. Margareta Đordić i prof. Marijo Kosović.

U projektu sudjeluju učenici Poljske, Francuske i Hrvatske s ciljem produbljivanja znanja o holokaustu i sjećanja na holokaust, stjecanja i produbljivanja znanja o židovskom životu i kulturi u Europi kao i jačanju svijesti o demokratskim vrijednostima EU. XVI. gimnazija jedina je škola iz Hrvatske koja sudjeluje u projektu, a u projekt je uključeno 52 učenika.

  • UNESCO ASPnet MREŽA

Voditeljice su prof. Nataša Kauzlarić i prof. Margareta Đordić, prof.

Riječ je o projektu koji uključuje učenike u međunarodne projekte, surađuje s drugim školama članicama Mrežei provodi aktivnosti vezane uz održivi razvoj.

  • JUVENES TRANSLATORES

Voditeljica je prof. Vesna Huskić Jančikić

To je natjecanje za odabir najboljih mladih prevoditelja u EU. Nagrada je posjet Europskom parlamentu u Bruxellesu. Naši učenici iznimno su u tome uspješni i već su nekoliko puta osvojili prvo mjesto.

  • iMEMORY- Učenici u međunarodnim parovima provode intervjue preživjelih sudionika holokaustate bilježe svoje dojmove, na zajedničkim seminarima u grupnom radu uređuju provedene intervjue te ih opremaju za objavu na iMemory platformi.

 

 

 

DRŽAVNI PROJEKTI

  • SEMEP

Voditeljica je dr.sc. Tina Milavić.

South Eastern Mediterranean Sea Project je UNESCO-ov ekološki projekt koji okuplja zemlje jugoistočnog Sredozemlja. Cilj projekta  je suradnja učenika različitih škola koja se temelji na zajedničkoj kulturnoj, povijesnoj, i prirodnoj baštini, a uključuje akcije koje bi trebale doprinijeti boljoj ekološkoj osviještenosti mladih.

  • DRŽAVNA SMOTRA SIMULIRANOG SUĐENJA

Voditeljica je mr.sc. Sunčana Lea Kolbezen

Tijekom projekta učenici sudjeluju na jednodnevnoj Državnoj Smotri simuliranih suđenja

  • FILMSKA naSTAVa

Voditeljica je Margareta Đordić, prof.

To je jedinstveni filmskoobrazovni program namijenjen srednjoškolcima koji je potpuno besplatan i održava se tijekom zimskih i proljetnih praznika. Tijekom pet dana u jednom ciklusu, učenici na velikom platnu gledaju pet umjetnički relevantnih filmskih ostvarenja različitih kinematografija, a nakon projekcije slijede analiza i interpretacija filma s posebnim naglaskom na filmskim izražajnim sredstvima.

  • BEHIND THE SCENES

Voditeljica je prof. Snežana Ponoš.

Behind the Scenes naziv je glazbenog programa Hrvatskog društva skladatelja kojim se mladu publiku želi educirati o hrvatskoj glazbi i stvaralaštvu te je uključiti u proces njezinog nastanka i izvedbe.

  • MAFRO projekt

Voditeljica je prof. Alka Vrsalović

Riječ je o istraživačkom projektu koji provodi Filozofski fakultet i mi kao jedna od partnerskih škola. Cilj je istraživanja istražiti motivaciju i odabrane afektivne čimbenike (strah od stranog jezika, uživanje, dosada i uključenost) na prigodnom uzorku sudionika, učenika francuskog, španjolskog i talijanskog jezika u zagrebačkim srednjim školama. Svrha je našeg istraživanja pridonijeti boljem razumijevanju motivacije i afektivnih aspekata učenja romanskih jezika kod adolescenata u hrvatskom kontekstu ovladavanja tim jezicima, ali i, u širem smislu, ovladavanja jezicima koji nisu engleski.

 

ŠKOLSKI PROJEKTI

 

DIGITALNI INOVACIJSKI INKUBATOR – PODUZETNIŠTVO- Digitalni inovacijski inkubator je online projekt Instituta za inovacije na platformi stellarplatform.com koji je pokrenut kako bi učenike osnovnih i srednjih škola potaknuo na kreativno promišljanje i angažirao ih oko osmišljavanja ideja i razvoja projekata. Voditeljica je prof. Sunčana Lea Kolbezen

 

ŠUMOBORCI-Program edukacije i sadnje stabala u kojem svatko može posaditi stablo i učiniti nešto dobro za sebe i okoliš. Ovaj se program bazira na cjelovitoj edukaciji djece i mladih kroz aktivno učenje i praktično djelovanje, a dio je projekta CO2MPENSATING BY PLANTING, prvog hrvatskog projekta neutralizacije ugljičnog dioksida sadnjom drveća.

Projekt su pokrenuli Savez izviđača Hrvatske, Hrvatske šume i agencija HEARTH kao inovativni odgovor na učinke klimatskih promjena. Voditeljica je prof. Sunčana Lea Kolbezen

 

PROJEKT EKO-GENIJALCI: SNIMI ZELENO!-projekt sadrži interaktivno predavanje o ekologiji, održivom razvoju i ljudskim pravima, gledanje i analizu filmova posvećenih tim temama  te  snimanje vlastitog kratkometražnog filma . Voditelji su prof. Margareta Đordić i prof. Marijo Kosović.

 

VJEŽBAONICA– Tijekom godine izmjenjuje se niz aktivnosti (planinarenje, plivanje, klizanje, fitness, odbojka, badminton, stolni tenis, odlasci na utakmice i sportska događanja) s ciljem poticanja učenika na fizičku aktivnost. Voditeljica je prof. Verica Dervoz.

BUŠ (biciklom u školu)- Učenici uz pomoć mobilne aplikacije skupljaju kilometre u zadanom periodu.( dan crvenog tepiha, biciklistički izazov, biciklistički vikend, biciklom u školu, biciklijada, roditelj-učenik- nastavnik). Razred koji skupi najviše kilometara bit će nagrađen. Voditeljica je prof. Verica Dervoz.

PROJEKT TERRY FOX RUN- popularizacija utrka među učenicima i uključivanje u utrku. Voditeljica je prof. Verica Dervoz.

SVOJA- Cilj projekta je osvijestiti rodne i druge stereotipe na internetu i društvenim mrežama, jačati samopouzdanje, poticati stvaranje pozitivne slike o vlastitom tijelu u online okruženju, razvijati zdrav odnos prema sebi, istraživati vlastite potencijale.Voditeljica je prof. Ana Bunčić.

ČITAJ MI! (NACIONALNA KAMPANJA ZA POTICANJE ČITANJA NAGLAS DJECI OD NAJRANIJE DOBI)-  učenici posjećuju vrtiće i čitaju naglas odabrane tekstove te djeci poklanjaju slikovnice.Voditeljica je prof. Ana Bunčić.

ANTIČKI PUB KVIZ- tijekom školske godine učenici se formirani u timove natječu s učenicima drugih škola u poznavanju antičke kulture, mitologije, povijesti, umjetnosti…

Voditelj je prof. Marko Lončar.

Nadahnuće i kreARTivno naslijeđe- cilj projekta je upoznati kulturnu i umjetničku baštinu, umjetnička djela obrta i djela hrvatske likovne umjetnosti, osobito Hermana Bolléa, približiti učenicima rad žena-autorica iz fundusa Nacionalnog muzeja za umjetnost i obrt, s naglaskom na djela pionirki kao što su Nasta Rojc i Lina Crnčić-Virant, te druge istaknute umjetnice poput Zdenke Ostović-Pexidr Sriće, Cate Dujšin-Ribar, Mile Wod i Vjere Bojničić. Bavit će se i djelima Ivana Generalića, Ivana Rabuzina,  Ivana Lackovića Croae te spoznati specifičnost slikanja na staklu. Voditeljica je prof. Maja Marović.

Skip to content