Tema našeg ovogodišnjeg projekta u XVI. gimnaziji, u Zagrebu, bila je „Kako volontiranje, pomaganje drugima utječe na samopoštovanje kod mladih“
Razgovarajući na satovima s učenicima dotaknuli smo se određenih tema i problema koji su nas zanimali i koje bi rado bolje upoznali. Istaknuo se problem o kojem se danas često govori, a to je nisko samopoštovanje kod mladih. Istraživanja govore da oko 20% djece i adolescenata u svijetu ima problem sa osjećajem niskog samopoštovanja . Osjećaji da nisu sigurni u sebe, da se ne osjećaju dobro , imaju velik utjecaj na sve aspekte života, što uključuje školu, posao, ljubavne veze i dr. Nas je interesiralo ima li sudjelovanje u procesu volontiranja, pomaganja drugima utjecaj na samopoštovanje kod mladih.
Osvještavanje važnosti volontiranja i razumijevanja za društvene probleme kod djece, roditelja i nastavnika. Stvaranje novih vrijednosti i veće građanske odgovornosti i kreativnosti kod mladih. Upoznavanje Zakona o volontiranju i njegovih najbitnijih dijelova vezano uz volontiranje mladih. Odgovorniji i empatičniji odnos mladih prema sebi i drugima, učenje socijalnih vještina te razvijanje moralnog i etičnog koncepta, obogaćivanje razvoja svijesti o vrijednostima društva.
Istraživanje problema
Odlučili smo našu temu i istražiti, te smo proveli istraživanje koje je obuhvatilo tri skupine ispitanika koje smo smatrali važnim za ovu temu: učenike, roditelje i nastavnike XVI. gimnazije.
Rezultati ankete su sljedeći:
91 posto profesora smatra da volontiranje pomaže učenicima da bolje razumiju svoje sposobnosti i granice, 87 posto profesora misli da volontiranje značajno poboljšava socijalne vještine, 95,7 posto nastavnika smatra da volontiranje pozitivno utječe na samopoštovanje kod učenika, 82, 6 posto nastavnika misli da volontiranje pozitivno utječe kod razvoja odgovornosti kod učenika prema društvu i drugim ljudima, te 95,7 posto misli da volontiranje utječe na ukupan razvoj učenika kao osoba.
Roditelji nisu u toliko velikoj mjeri kao učenici i nastavnici prepoznali koliko je volontiranje važno za njihovu djecu, ali ipak oko 50 posto roditelja misli da volontiranje utječe da se njihova djeca osjećaju sigurnije u sebe, 28, 6 posto roditelja misli da je odnos djeteta prema svojim sposobnostima bolji otkad volontira, 35,7 posto roditelja smatra da volontiranje povećava emocionalnu stabilnost kod djeteta.
Rezultati ankete pokazali su da volontiranje kod učenika potiče osjećaj samopoštovanja, da se učenici koji volontiraju osjećaju bolje u vezi sa sobom, da 42, 5 posto učenika volontira povremeno i smatraju to važnim za sebe, 46,5 posto učenika preporučilo bi volontiranje svojim vršnjacima kao način jačanja samopoštovanja.
Razgovarajući o našim saznanjima tijekom istraživanja shvatili smo da postoji problem vezan uz organizirani pristup volontiranju. Naš projekt bi bio usmjeren ka edukaciji kako volontiranje u našoj školi učiniti organiziranijim i kako što više pomoći drugima.
Za realizaciju projekta dogovorili smo aktivnosti za koje smo smatrali da će biti korisne predviđenim skupinama: uspostavili smo su