Svake godine u ožujku posvetimo, osobito u razdoblju od 11. – 17. ožujka, posebnu pažnju hrvatskome jeziku. S obzirom da smo jezična gimnazija, osobito je važno njegovati pozitivan odnos prema jeziku u kojemu postajemo, rastemo, stvaramo, živimo.
U nastojanju da obogatimo kurikulske ishode iz hrvatskoga jezika uvijek ostvarujemo različite zadatke vezane uz poznavanje hrvatskoga jezika.
Prvo, napravili smo plakat posvećen pisanju imenica tvorenim prefiksoidima i sufiksoidima (tvorbene jedinice koje se nalaze ispred/iza tvorbene osnove). Plakat su oblikovale učenice 4.b razreda: Paola Đorđević i Iva Brekalo (mentorica je prof. Lorena Ponoš). Nalazi se na zidnom izlogu pokraj zbornice.
Drugo, održali smo online kviz 14. ožujka 2025. Kviz, svake godine, obuhvaća 50 pitanja iz poznavanja hrvatskoga jezika.
Cilj je pripomoći vježbom nastavu hrvatskoga jezika, poticati lingvistički interes, razvijati razumijevanje i poznavanje povijesnih i općejezičnih činjenica.
Učenici dobivaju nagrade – normativne i lektirne knjige iz hrvatskoga jezika i književnosti.
Ovogodišnji pobjednici:
- PRVO MJESTO – Marko Latin, 3.b (mentorica – prof. Dalila Sladoljev)
- DRUGO MJESTO – Mirta Vučković, 3.d (mentorica -prof. Lorena Ponoš)
- TREĆE MJESTO – Vito Vlašić, 4.d (mentor – prof. Marijo Kosović)
Čestitke!
Ostalim sudionicima više sreće iduće nastavne godine!
Voditeljica aktivnosti: Erna Bužančić, prof.
12. Simulirana sjednica Hrvatskoga sabora
Na 12. Simuliranoj sjednici Hrvatskoga sabora za srednjoškolce održanoj u utorak, 6.5. izvrsno su nas predstavljale Ana Mihoci (4.C) i Karla Mateljak (4.C) održavši govore u ime kluba zastupnika te upozorivši na preopterećenost infrastukture jadranskih destinacija tijekom sezone te se na potrebu za razvojem turističkih destinacija u kontinetalnom dijelu Hrvatske. Melissa Drbić (4.E) odžala je odličnu repliku u kojoj je zatražila odgovornije upravljanje održivošću hrvatskog turizma.
Simulirajući rad zastupnika u Hrvatskome saboru, učenici srednjih škola na neposredan način usvajaju znanja o zakonodavnoj proceduri i tijeku donošenja zakona što za njih predstavlja dragocjeno iskustvo. Sudjelujući u radu simulirane sjednice učenicima se također podiže razina znanja o najvišem predstavničkom i zakonodavnom tijelu Republike Hrvatske te pruža mogućnost boljeg razumijevanja njegove uloge u životu građana. Simulirana sjednica se odvija prema vlastitom Poslovniku i doprinosi razvoju demokratske političke kulture među mladima.
Mentorica Sunčana Lea Kolbezen, prof.