XVI. gimnazija je akreditirana Erasmus škola, što nam omogućuje da svake godine organiziramo mobilnosti učenika i djelatnika u zemlje Europske unije i treće zemlje pridružene Erasmus programu.
Mobilnosti organiziramo prema ciljevima našeg Erasmus plana, temeljenog na potrebama škole.
Glavni ciljevi našeg Erasmus plana su:
- Internacionalizacija škole
2. Razvoj jezičnih i digitalnih kompetencija osoblja i učenika
3. Aktivno uključivanje u europsko građanstvo i multikulturalizam
4. Jačanje osobnih kompetencija učenika (soft skills)
Više o Erasmus akreditaciji možete pročitati na našoj web stranici, u izborniku – Erasmus projekti – odjeljak – Erasmus akreditacija.
Učenici imaju mogućnost prijaviti se za:
- Grupne mobilnosti u trajanju od 5 do 7 dana
- Kratkoročne individualne mobilnosti (10-29 dana)
- Dugoročne individualne mobilnosti (30+ dana)
Kratkoročne i dugoročne individualne mobilnosti učenika podrazumijevaju boravak na nastavi u stranim školama EU. Naša gimnazija u svojoj partnerskoj mreži ima primarno škole u državama drugog stranog jezika koji učenici uče, a to su trenutno – Francuska, Italija, Španjolska, dok s Austrijom, Njemačkom i/ili Švicarskom pokušavamo uspostaviti partnerstvo za individualne mobilnosti. Učenici su smješteni u obiteljima stranih učenika, te su i strani učenici smješteni u obitelji naših učenika kad dođu na nastavu u našoj školi, po principu razmjene učenika.
U grupnim mobilnostima, surađujemo sa školama svih 27 europskih država, kao i sa trećim zemljama pridruženim Erasmusu, te kreiramo projekte s temama u skladu s ciljevima našeg Erasmus plana. Prije odlaska u stranu školu i državu, učenici suradnički istražuju i uče o temi projekta, te sudjeluju u virtualnim sastancima sa stranim školama, zajedno s nastavnicima koji su voditelji učenja i aktivnosti u projektu.
Za sve mobilnosti obavezna je priprema (jezična, kulturološka, psihološko-pedagoška), te prethodno učenje o temi projekta za grupne mobilnosti. Tijekom i nakon mobilnosti obavezne aktivnosti su prenošenje iskustava i pisanje izvješća, prijenos znanja i iskustva učenicima u razredu i školi, sudjelovanje u praktičnim radionicama ili pisanje izvješća, osvrta, brošura (ovisno o potrebama škole), izrada prezentacija i postera (Powerpoint, Canva), a moguća je i izrada video uratka i gostovanje na radiju i televiziji.
Za prijavu na obje vrste mobilnosti potrebno se javiti na Natječaj (poziv za učenike) u određenom roku, napisati motivacijsko pismo prema smjernicama, a učenike bira izborno povjerenstvo prema kriterijima izbora, te se u slučaju jednakih bodova može organizirati intervju, a prednost imaju učenici sa smanjenim mogućnostima. Učenici koji se prijavljuju moraju imati najmanje vrlo dobar školski uspjeh i ne smiju imati izrečene pedagoške mjere. Maksimalan broj sudjelovanja u Erasmus mobilnostima u tijeku 4 godine školovanja u srednjoj školi može biti DVA, i to u iznimnim slučajevima. Nakon prijave učenika za mobilnost motivacijskim pismom, roditelji automatski dobivaju mail s upitom jesu li suglasni za sudjelovanje učenika u Erasmusu. S roditeljima izabranih učenika će biti održan prvi roditeljski sastanak na mreži, i zatim će prije mobilnosti biti pozvani na drugi roditeljski sastanak u školi. Sve o natječaju i kriterijima izbora učenika bit će objavljeno u odjeljku – Erasmus projekti do kraja mjeseca listopada 2025.
Prva dva učenika na rezervnoj listi će također sudjelovati u pripremama te će zauzeti njihovo mjesto u slučaju objektivne spriječenosti nekoga od odabranih učenika ili neispunjavanja obaveza.
Nakon mobilnosti, provest će se i evaluacija jačanja vještina i kompetencija (jezičnih, digitalnih, interpersonalnih, komunikacijskih, vještina aktivnog građanstva, zelenih i mekih vještina), ovisno o tome što su tema i ishodi grupnih ili individualnih mobilnosti. Učenici mogu sudjelovati i u anketi i istraživanju na razini škole, da se vidi stječu li nova znanja, vještine, stavove i vrijednosti u Erasmus+ programu. Program Erasmus je financiran sredstvima EU.
Postanite i vi dio Erasmus priče!
Mirela Hrubi, projektna koordinatorica



KRITERIJI ZA IZBOR UČENIKA U ERASMUS GRUPNE MOBILNOSTI – BROJ BODOVA
|
Kriteriji |
Broj bodova |
Bodove dodjeljuje |
|
1. Motivacijsko pismo |
1-5 |
Izborno povjerenstvo |
|
2. Odnos prema radu i ponašanje |
0-15 |
Razredno vijeće |
|
3. Stručnost za temu – preporuka 2 nastavnika |
2-4 |
Nastavnici (ŠiZ, dodatna nastava) |
|
4. Sudjelovanje u projektima u školi bez mobilnosti |
1-5 po projektu |
Voditelji projekata |
|
5. Specifične okolnosti (obiteljske, zdravstvene, financijske i dr.) |
5 po okolnosti |
Pedagog, psiholog, razrednik |
|
6. Prethodno sudjelovanje u Erasmusu |
– 5 bodova |
Izborno povjerenstvo |
|
|
|
|
|
Ukupan broj bodova = ljestvica poretka koju izrađuje izborno povjerenstvo |
|
|
- Učenici koji se prijavljuju moraju imati najmanje vrlo dobar školski uspjeh i ne smiju imati izrečene pedagoške mjere.
- Za prijavu na Erasmus mobilnosti potrebno se javiti na Natječaj (poziv za učenike) u određenom roku, napisati motivacijsko pismo prema smjernicama, a učenike bira izborno povjerenstvo prema kriterijima izbora.
- U slučaju jednakog broja bodova, učenici sa smanjenim mogućnostima imaju prednost, a može se organizirati razgovor (intervju) ako nema tih okolnosti.
- Prethodno sudjelovanje u Erasmus projektima mobilnosti nosi 5 negativnih bodova po projektu. Maksimalan broj sudjelovanja u Erasmus mobilnostima u tijeku 4 godine školovanja u srednjoj školi može biti DVA, i to u iznimnim slučajevima (opravdano i potkrepljeno bodovima, te važno za odvijanje projekta – po ocjeni izbornog povjerenstva).
- Preferira se uključiti što više raznih učenika u Erasmus mobilnosti.
Rezultati će biti objavljeni pod zaporkama (kratka riječ i jedan broj) koje učenici sami izaberu, na vratima sobe psihologa i na mrežnoj stranici škole.
Rok za Žalbu je 3 dana od proglašenja rezultata, a Žalba se predaje osobno u uredu psihologa, s objašnjenjem stavki na koje se žalite. Izborno povjerenstvo će razmotriti Žalbu i donijeti konačnu odluku.
Nakon izbora učenika za mobilnost, roditelji automatski dobivaju upit za suglasnost sudjelovanja učenika u Erasmus mobilnostima. S roditeljima izabranih učenika će biti održan prvi roditeljski sastanak na mreži, i zatim će prije mobilnosti biti pozvani na drugi roditeljski sastanak u školi.
Izborno povjerenstvo čine: psiholog ili pedagog, Erasmus koordinator, voditelji mobilnosti (1-2), razrednik, nastavnik stranog jezika za pojedinu mobilnost ako je to relevantno (ukupno 4-6 članova u izbornom povjerenstvu)

