INDIVIDUALNE MOBILNOSTI UČENIKA U ITALIJI I FRANCUSKOJ
U školskoj godini 2024./2025., ukupno sedam učenika i učenica sudjelovalo je u dužim i kraćim mobilnostima u europskim školama.
ITALIJA – Duža individualna mobilnost u gimnaziji „P.Nervi-G.Ferrari“, Morbegno
Naši učenici – Petar Lelas iz 2.c, Sara Vlajčević, Viki Kraljević i Maša Levak (sve učenice iz 2.d) su boravili mjesec dana u Italiji i školi LICEO “P.NERVI.-G.FERRARI“, državnoj Erasmus+ akreditiranoj školi iz talijanskog gradića Morbegno, blizu jezera Lago di Como, 90 km udaljenog od Milana. Ta je talijanska škola proglašena najboljom školom u Italiji po rezultatima njihovih učenika na maturi i upisima na fakultete. Škola je već drugu godinu naš stalni partner za dužu individualnu mobilnost učenika. Od siječnja 2025. u našoj školi su prvi boravili talijanski učenici.
Učenici su imali “Erasmus program učenja“ i raspored sati koje su slušali u talijanskoj školi, a na kraju mobilnosti dobili su certifikate. Evo što o tom iskustvu kaže jedna od učenica:
Sara Vlajčević, učenica 2. razreda:
“Sudjelovanje u Erasmus+ projektu bila je najbolja odluka naših života! Prvih mjesec dana ugostili smo talijanske učenike u svojim domovima te se potrudili dočarati im ljepotu Zagreba, ali i ostatka Hrvatske. Drugi mjesec proveli smo u Italiji, u gradu Morbegnu. Tamo smo se upoznali s talijanskim načinom života, obrazovnim sustavom (koji je potpuno različit od hrvatskoga), istraživali smo talijansku kulturu, prirodu i hranu. Ta dva mjeseca Erasmus+ projekta prošla su izrazito brzo, ali su ostavila neizbrisiv trag u našim životima i podarila nam nova prijateljstva.”
FRANCUSKA – Kraća individualna mobilnost u gimnaziji „Léonard de Vinci“, Amboise:
Učenice drugog razreda, Kali Martinović iz 2.c, Karolina Šešelj iz 2.e i Dora Pernar iz 2.c, boravile su 21 dan u francuskoj školi LYCÉE POLYVALENT “LÉONARD DE VINCI“, državnoj Erasmus+ akreditiranoj školi iz francuskog grada Amboise, u dolini rijeke Loire, sat vremena vlakom udaljenog od Pariza. Učenice su u Francusku putovale za vrijeme praznika, od 21.2. – 15.3. 2025. a bile su smještene u obiteljima francuskih učenica. Na putovanju ih je pratio u odlasku, profesor Zlatko Celižić, a po njih je išao profesor Marijo Kosović. Nakon te mobilnosti u svrhu učenja, učenice su dale svoj osvrt:
Kali Martinović, učenica 2.razreda:
Putovanje u Francusku na tri tjedna koje je još plaćeno bi zvučalo kao san da to nisam sama iskusila. U ta tri tjedna apsolutno sam se integrirala u francusku kulturu, od hrane do načina života pa sve do jezika, iz razloga koji me naveo da se i prijavim na ovaj Erasmus. Moje jezične vještine stvarno su napredovale tijekom mog putovanja tamo, a taj napredak bio je gotovo neprimjetan. Sada kada razmišljam o tome ne mogu se sjetiti koji je trenutak bio granica između moje nesigurnosti što se tiče francuskog i tečnosti koju sam ostvarila. U Francuskoj mi je bilo najzanimljivije pohađanje njihovih škola jer mi je dao uvid u neki potpuno drukčiji način školovanja. Moram priznati da nisam uopće ljubomorna na njihove duge školske dane i količinu zadaće koju dobivaju, ali im je ručak bio odličan. Također mi se svidjelo što smo imali puno slobodnog vremena za izlaske kako bismo mogli istražiti taj srednjovječni gradić. Sve u svemu, jako sam sretna što sam bila dovoljno hrabra da se zaputim u ovu avanturu i stvarno bih voljela sudjelovati u još nekom Erasmusovom projektu.
Karolina Šešelj, učenica 2. razreda:
Za vrijeme razmjene koja je trajala 3 tjedna imala sam priliku biti ugošćene u Amboiseu i ugostiti učenicu u Zagrebu. U Amboiseu sam pohađala nastavu u lokalnoj srednjoj školi „Leonarda Da Vincija“ i upoznala sam francuski obrazovni sustav. Profesori i učenici bili su izuzetno susretljivi, a nastava zanimljiva i interaktivna. U slobodno vrijeme posjećivali smo znamenitosti poput dvorca Amboise i Clos Lucé, posljednjeg doma Leonarda da Vincija. Također smo istraživali okolne gradove, poput Toursa, i uživali u francuskoj kuhinji. U Zagrebu smo nastavili razmjenu, gdje je francuska učenica sudjelovala u našoj školskoj nastavi. Pokazali smo joj glavne gradske atrakcije poput Gornjeg grada, Katedrale i Muzeja iluzije. Organizirane su i zajedničke aktivnosti za sve učenike uključene u razmjenu. Ovo iskustvo bilo je za pamćenje jer smo naučili mnogo o kulturi, jeziku i svakodnevnom životu u drugoj zemlji.
AMPEU preporuča ovakve Erasmus individualne mobilnosti učenika u svrhu učenja u EU školama, jer su vrlo vrijedne i imaju važnost za razvijanje vještina učenika, te stvaranje zajedničke europske obrazovne mreže i jačanje europskog identiteta. Učenje u stranim školama je važno za osobni razvoj učenika, jačanje njihovih jezičnih, komunikacijskih i međukulturnih vještina, a i za osamostaljivanje.
Najljepše zahvaljujemo roditeljima što su podržali svoju djecu u ovim mobilnostima i što su srdačno ugostili u svom domu i u Zagrebu strane učenike. Također zahvaljujemo svim profesorima koji su u svoje satove uključivali strane učenike. U našoj školi se stvorila dinamična međunarodna atmosfera zajedničkog učenja, sklopila su se čvrsta prijateljstva, a time se podigla i ukupna kvaliteta naše škole na način da je otvorena za suradnju i sve više prepoznatljiva u obrazovnoj mreži škola EU.
Mirela Hrubi, prof.