DRANCY
U sklopu programa Erasmus + od 5. do 9. travnja 2025. g. bilo mi je veliko zadovoljstvo sudjelovati u promatranju nastave Engleskog jezika (job shadowing) u školi Lycée polyvalent Eugène Delacroix u Drancyju, u blizini Pariza.
U tri dana boravka u školi promatrala sam nastavu profesora Engleskog jezika Marie Serra, Anthonyja Luanga, Aboorve Sivarajan, te profesora Filozofije Hervéa Pelletana.
Posluživši se kratkim filmom (Feminism Is Important to Me) profesorica Marie Serra svoje je učenike uputila u temeljna ljudska prava, a zatim i prava žena. Učenici su komentirali pojedine izjave iz filma te su objašnjavali i svoje viđenje određenih pojava (body shaming, the right to safety, itd.). Dotad nepoznate izraze profesorica je zapisivala na ploču i neprestano poticala razred na uzajamnu komunikaciju.
Na drugom satu, učenici drugog razreda dobili su zadatak da prema unaprijed određenoj shemi strukturiraju svoje prezentacije te je jedan učenik svoju prezentaciju i održao.
Za početak svojeg sata profesor Anthony Luang odabrao je, kao zadatak slušanja s razumijevanjem, pjesmu Billyja Joela Honesty. Za vrijeme slušanja učenici su, na za to predviđena mjesta, upisivali riječi koje nedostaju. Izostavljene su riječi uglavnom bile dio nekog idioma poput if I wear my heart out on my sleeve ili until the bitter end pa su imali priliku razotkriti kontekstualno značenje određenog idioma te ga zatim i usvojiti. Druga aktivnost bila je ponavljanje neupravnog govora (izjavnih rečenica i pitanja). Međusobno uspoređujući rješenja, učenici su pokazali zavidno znanje.
Profesorica Aboorva Sivarajan s učenicima je, s pomoću rada u skupinama, obradila simbole u pripovijetci Edgara Allana Poea The Tell-Tale Heart (Izdajničko srce). Svaka skupina (od pet učenika) trebala je, razotkrivajući i tumačeći simbole, odlučiti je li glavni lik (koji je ujedno i pripovjedač) mentalno zdrav. Svoje ”presude”, temeljene na unaprijed pripremljenom obrascu, svaka je skupina predala u omotnici. Presude su se zatim čitale i dodatno komentirale. Ovome satu prethodilo je čitanje teksta te tumačenje i pregled bogatog vokabulara pa su učenici već baratali osnovnim znanjem kao podlogom za ”dubinsko čitanje”.
I na kraju, profesor Hervé Pelletan ljubazno mi je omogućio praćenje svoje nastave, nastave Filozofije, iako to nije bilo ranije najavljeno. U kratkom razgovoru pojasnio je značaj predmeta u francuskom obrazovanju. Nastava Filozofije u Francuskoj usporediva je s našim predmetima poput Škole i zajednice te Politike i gospodarstva. Učenike se nastoji potaći na razumijevanje i sagledavanje niza društvenih pitanja u kontekstu suvremenog francuskog društva. U nastavi se ne inzistira na kronološkom prikazu povijesti filozofske misli, već se pojedini filozofi, u skladu s programom i s potrebama kurikula, detaljno obrađuju. Budući da je Filozofija obvezni predmet na maturi, učenici ga shvaćaju izuzetno ozbiljno. Pojedine izraze profesor zapisuje na ploču, a definicije nerijetko i diktira jer, kako kaže, one pomažu cjelovitom razumijevanju i doprinose opismenjavanju. Tema sata bio je rad u užem i širem smislu.
Treći dan u školi provela sam promatrajući stvaranje i izvedbu učeničkih predstava triju dramskih skupina: naših skupina na francuskom i njemačkom jeziku, pod vodstvom profesorica Alke Vrsalović i Vesne Huskić, te dramske skupine ove francuske škole. Razgovori s profesoricom Magali Lucain, voditeljicom projekta, i s profesorima škole, ticali su se pitanja struke, nastavnih metoda i mogućnosti. Razgovarali smo o dojmovima o našim dvama školskim sustavima, o slobodi i autoritetu profesora u nastavi, o svojim željama i težnjama. Promatranje nastave (job shadowing) bilo mi je izuzetno poticajno i sadržajno pa bih ga mogla svesti na ono što je na svojem satu profesor Pelletan, između ostalog, napisao na ploču: Le travail – source de bonheur.
Mr. sc. Lada Rebernjak, prof.
Devet učenika sudjelovalo je u projektu “Bioraznolikost, zeleno putovanje i lokalna proizvodnja hrane”. Učenici su uspoređivali regije naših dviju zemalja i razvijali jezične, multikulturalne, interpersonalne i zelene vještine.
Poveznica na staru web stranicu: https://web-arhiva.skole.hr/gimnazija-sesnaesta-zg/grupna_mobilnost.html