Ovogodišnji projekt “Umjetnost kao spona” završio je posjetom likovnih grupa prof. Žuljević i prof. Marović izložbi “Od Y → Z: Gradilište nove generacije” u prostoru Oktogona. Izložbu je kurirala Marta Radman, a radionicu je provela muzejska pedagoginja Lorena Šimić.
Radionica je započela uvodnim vodstvom kroz izložbu, tijekom kojeg je kustosica Marta Radman predstavila kontekst i tematski okvir izložbe. Istaknula je značaj prostora Oktogona kao simboličkog “gradilišta” – mjesta u tranziciji, privremenosti i nesigurnosti, ali istovremeno i eksperimenta, stvaranja i suvremenog umjetničkog izraza. Upoznala je učenice s radovima mladih umjetnika iz generacija Y i Z, čiji su radovi prožeti osobnim pričama, pitanjima identiteta i reinterpretacijom tradicionalnih medija u suvremenom kontekstu.



Nakon uvoda uslijedila je istraživačka radionica koju je osmislila i vodila Lorena Šimić. Učenice su kroz zadatke samostalno istraživale izložbu, analizirajući odnose između umjetničkih djela, prostora i vlastitog doživljaja. Svaka grupa dobila je jasno formuliran zadatak usmjeren na specifični aspekt promatranja, poput upotrebe materijala, odnosa rada i prostora ili osobne naracije. Zadaci nisu zahtijevali pisano bilježenje, već verbalno izražavanje i aktivno kretanje kroz prostor. U završnom dijelu radionice, sve grupe su usmeno predstavile svoja zapažanja i dojmove, čime je potaknuta zajednička diskusija o temama izložbe i osobnim interpretacijama viđenog.
Radionica je uspješno povezala kustosku perspektivu s pedagoškim pristupom i omogućila učenicama da se u neformalnom, ali promišljenom okruženju uključe u proces interpretacije suvremene umjetnosti.
Aktivno sudjelovanje, samostalno promatranje i verbalna artikulacija doživljaja pridonijeli su razvoju vizualne pismenosti i kritičkog mišljenja, a prostor Oktogona pokazao se kao poticajan kontekst za istraživački i iskustveni rad.
Bilo je to vrlo zabavna i zanimljiva srijeda.
Uživali smo!