eTwinning projekti u šk. god. 2024./2025.

u XVI. gimnaziji

 

Zahvaljujući svim našim naporima u prethodnim školskim godinama dobili smo certifikat eTwinning škole!

Za eTwinning projekt Green u šk. god. 2023./2024. u kojem su sudjelovale nastavnice Mirela Hrubi i Sunčana Lea Kolbezen s partnerima iz Italije, Španjolske, Turke i Hrvatske dobili smo Nacionalnu oznaku kvalitete te Europsku oznaku kvalitete!

 

Green Horizon – partneri iz Hrvatske, Italije, Španjolske i Turske

nastavnice Mirela Hrubi i Sunčana Lea Kolbezen

 

Svatko ima pravo živjeti u zdravom i uravnoteženom okolišu. Naša je dužnost poboljšati okoliš, zaštititi zdravlje okoliša i spriječiti onečišćenje okoliša. Globalno zatopljenje koje doživljavamo naziva se klimatske promjene. Ova situacija uzrokuje promjene u mnogim ravnotežama, od ljudskog zdravlja do proizvodnje hrane, od ekstremnih vremenskih događaja do ekoloških uvjeta kojima se živa bića u prirodi prilagođavaju. Cilj projekta je podići svijest o ovim problemima okoliša i klimatskih promjena koje sami uzrokujemo. Način ublažavanja ovih problema je zaustavljanje uništavanja prirode, povećanje područja zaštite prirode, skretanje pozornosti na ove probleme i pronalaženje rješenja te ostavljanje svijeta pogodnog za život budućim generacijama.

Osim toga, provodili smo interdisciplinarne aktivnosti i prakse za učenike kako bi stekli vještine poput digitalnog razvoja, razvoja stranih jezika, suradnje, samopouzdanja, razvoja vještina samoizražavanja, korištenja tehnologije, doprinosa timskom duhu i vještinama suradnje, vršnjačkog učenja iz različitih zemalja i gradova, rada u interdisciplinarnim područjima, učinkovitog korištenja vremena, kulturne i informacijske razmjene, korištenja Web 2.0 alata, korištenja alata umjetne inteligencije itd. Naši ciljevi uključivali su organiziranje mjesečnih događaja, obuku stručnjaka za klimatske promjene i izradu kolaborativnih proizvoda s timskim duhom.

Everyone has the right to live in a healthy and balanced environment. It is our duty to improve the environment, protect environmental health and prevent environmental pollution. The global warming that is experienced is called Climate Change. This situation causes many balances to change, from human health to food production, from extreme weather events to the ecological conditions that living things in nature adapt to. The project aims to raise awareness of these environmental and climate change problems that we cause. The way to alleviate these problems is to stop the destruction of nature, increase nature conservation areas, draw attention to these problems and produce solutions, and leave a livable world for future generations.

In addition, we carried out interdisciplinary activities and practices for students to gain skills such as digital development, foreign language development, cooperation, self-confidence, development of self-expression skills, use of technology, contribution to team spirit and collaborative working skills, peer learning from different countries and cities, working in interdisciplinary fields, using time efficiently, cultural and information exchange, using Web 2.0 tools, using artificial intelligence tools, etc. Our goals included organizing monthly events, training by a climate change expert, and producing collaborative products with team spirit.

 

 

Connected in Diversity: Building a European Community – partneri iz Bugarske, Hrvatske, Rumunjske i Slovačke

nastavnice Mirela Hrubi i Sunčana Lea Kolbezen

 

 

 

„Povezani u raznolikosti: Izgradnja europske zajednice“ je eTwinning projekt koji je okupio učenike u dobi od 16 do 17 godina iz država članica EU-a kako bi istražili i proslavili europsku raznolikost, vrijednosti i aktivno građanstvo. Kroz interaktivne aktivnosti, poput izrade vremenske trake Europske unije, mapiranja europskih vrijednosti i predstavljanja kulturnih izložbi, učenici su stekli dublje razumijevanje europskih integracija i zajedničkih načela. Međunarodnom suradnjom učenici su poticali međukulturni dijalog, razvijali vještine kritičkog mišljenja i jačali osjećaj pripadnosti unutar europske zajednice.

Ciljevi projekta „Povezani u raznolikosti: Izgradnja europske zajednice“ bili su pomoći učenicima da uče o europskim vrijednostima, pravima i načinu funkcioniranja EU kroz timski rad s vršnjacima iz drugih zemalja EU-a. Projekt je također potaknuo učenike da se osjećaju povezanije kao aktivni građani unutar EU-a.

“Connected in Diversity: Building a European Community” is an eTwinning project that brought together students aged 16-17 from EU member states to explore and celebrate European diversity, values, and active citizenship. Through interactive activities, such as creating a European Union timeline, mapping European values, and showcasing cultural exhibitions, students gained a deeper understanding of European integration and shared principles. By collaborating internationally, students fostered intercultural dialogue, developed critical thinking skills, and strengthened their sense of belonging within the European community.

The aims of “Connected in Diversity: Building a European Community” were to help students learn about European values, rights, and how the EU works through teamwork with peers from other EU countries. The project also encouraged students to feel more connected as active citizens within the EU.

 

Superstitions – partneri iz Hrvatske, Rumunjske i Turske

nastavnica Sunčana Lea Kolbezen

 

 

U eTwinning projektu Superstitions, srednjoškolci iz Hrvatske, Rumunjske i Turske kroz razne online aktivnosti u rasponu od dvije školske godine dijelili su svoje kulturne korijene, upoznavali se s kulturama drugih zemalja i njihovim praznovjerjima o raznim temama – proljeće, djetinjstvo, jesen te Nova godina; stvarajući tako multikulturalno okruženje i interkulturalno razumijevanje.

In the eTwinning project Superstitions high school students from Croatia, Romania and Turkey through various online activities in the spread of two school years shared their cultural roots, got to know more about the cultures of other countries and their superstitions about various topics – Spring, childhood, Autumn and the New Year; thus creating a multicultural environment and intercultural understanding.

Online konferencija o klimatskim promjenama

U sklopu eTwinning projekta Green Horizon u kojem sudjeluju Italija, Španjolska, Turska i Hrvatska organizirali smo online konferenciju o klimatskim promjenama s našim bivšim učenikom Domagojem Doličkim, zaposlenikom Državnog hidrometeorološkog zavoda. Gospodin Dolički održao nam je prezentaciju o ljudskom utjecaju na klimatske promjene te predviđanjima za budućnost, nakon čega su slijedila pitanja učenika i nastavnika te rasprava o načinima na koje mi osobno možemo doprinijeti umanjivanju zagađenja i usporavanju klimatskih promjena. Za kraj nas je gospodin Dolički sve pozvao da djelujemo danas kako bismo umanjili štetu u budućnosti!

Konferenciju je organizirala nastavnica Sunčana Lea Kolbezen, prof.

As part of the eTwinning project Green Horizon, in which Italy, Spain, Turkey and Croatia participate, we organized an online conference on climate change with our former student Domagoj Dolički, an employee of the Croatian Hydrometeorological Institute. Mr. Dolički gave us a presentation on the human impact on climate change and predictions for the future, which was followed by questions from students and teachers and a discussion on ways in which we can personally contribute to reducing pollution and slowing down climate change. Finally, Mr. Dolički called on us all to act today to reduce the damage in the future!

The conference was organized by teacher Sunčana Lea Kolbezen, prof.

Sigurnost i odgovornost na internetu

eTWINNING projekti u XVI. gimnaziji u šk.god. 2024/2025

Nakon poziva na oglasnoj ploči, u ovoj školskoj godini se za eTwinning projekte prijavilo ukupno 30-ak učenika prvih, drugih i trećih razreda.

Prvi projekt nosi naziv “Connected in Diversity: Building a European Community”, i učenici su već od prosinca krenuli s brojnim aktivnostima: izrađuju vremensku crtu europskih integracija, te istražuju zajedničke principe i demokratske vrijednosti EU. Radeći u u miješanim timovima učenika iz Slovačke, Bugarske, Rumunjske i Hrvatske, razvijaju međukulturne kompetencije, kritičko mišljenje i promišljaju svoj europski identitet. Također razvijaju i jezične i digitalne vještine, te vještine aktivnog građanstva. Čestitamo na pobjedi hrvatskog loga u izboru za najbolji logo projekta!

 

U drugom projektu, “GREEN HORIZON”, s Italijom, Španjolskom, Turskom i Poljskom, učenici razvijaju i zelene vještine, podižući svijest o zaštiti okoliša, zaustavljanju klimatskih promjena i negativnog utjecaja zagađenja na zdravlje i život ljudi. Učenici su održali svoj prvi mrežni sastanak, predstavili se, izrazili mišljenje o aktivnostima i važnosti teme projekta za sadašnje i buduće generacije. Odigrali su kviz znanja o okolišu, zajednički napravili oblak riječi o željama za ljepši prirodni svijet, a već su razmijenili i novogodišnje čestitke izrađene AI alatima. U projektu slijede brojne aktivnosti a samo neke od njih su organiziranje Festivala prirode u školi, izrada zajedničkih radova (e-novine, rječnik pojmova o okolišu, virtualna izložba radova) i webinar sa stručnjakom iz područja zaštite okoliša.

 

U oba projekta s učenicima XVI. gimnazije sudjeluju profesorice Sunčana Lea Kolbezen i Mirela Hrubi.

Skip to content