DRANCY

U sklopu programa Erasmus + od 5. do 9. travnja 2025. g. bilo mi je veliko zadovoljstvo sudjelovati u promatranju nastave Engleskog jezika (job shadowing) u školi Lycée polyvalent Eugène Delacroix u Drancyju, u blizini Pariza.

U tri dana boravka u školi  promatrala sam nastavu profesora Engleskog jezika Marie Serra, Anthonyja Luanga, Aboorve Sivarajan, te profesora Filozofije Hervéa Pelletana.

Posluživši se kratkim filmom (Feminism Is Important to Me) profesorica Marie Serra svoje je učenike uputila u temeljna ljudska prava, a zatim i prava žena. Učenici su komentirali pojedine izjave iz filma te su objašnjavali i svoje viđenje određenih pojava (body shaming, the right to safety, itd.). Dotad nepoznate izraze profesorica je zapisivala na ploču i neprestano poticala razred na uzajamnu komunikaciju.

Na drugom satu, učenici  drugog razreda dobili su zadatak da prema unaprijed određenoj shemi strukturiraju svoje prezentacije te je jedan učenik svoju prezentaciju i održao.

Za početak svojeg sata profesor Anthony Luang odabrao je, kao zadatak slušanja s razumijevanjem, pjesmu Billyja Joela Honesty. Za vrijeme slušanja učenici su, na za to predviđena mjesta, upisivali riječi koje nedostaju. Izostavljene su riječi uglavnom bile dio nekog idioma poput if I wear my heart out on my sleeve ili until the bitter end pa su imali priliku razotkriti kontekstualno značenje određenog idioma te ga zatim i usvojiti. Druga aktivnost bila je ponavljanje neupravnog govora (izjavnih rečenica i pitanja). Međusobno uspoređujući rješenja, učenici su pokazali zavidno znanje.

Profesorica Aboorva Sivarajan s učenicima je, s pomoću rada u skupinama, obradila simbole u pripovijetci Edgara Allana Poea The Tell-Tale Heart  (Izdajničko srce). Svaka skupina (od pet učenika) trebala je, razotkrivajući i tumačeći simbole, odlučiti je li glavni lik (koji je ujedno i pripovjedač) mentalno zdrav. Svoje ”presude”, temeljene na unaprijed pripremljenom obrascu, svaka je skupina predala u omotnici. Presude su se zatim čitale i dodatno komentirale. Ovome satu prethodilo je čitanje teksta te tumačenje i pregled bogatog vokabulara pa su učenici već baratali osnovnim znanjem kao podlogom za ”dubinsko čitanje”.

I na kraju, profesor Hervé Pelletan ljubazno mi je omogućio praćenje svoje nastave, nastave Filozofije, iako to nije bilo ranije najavljeno. U kratkom razgovoru pojasnio je značaj predmeta u francuskom obrazovanju. Nastava Filozofije u Francuskoj usporediva je s našim predmetima poput Škole i zajednice te Politike i gospodarstva. Učenike se nastoji potaći na razumijevanje i sagledavanje niza društvenih pitanja u kontekstu suvremenog francuskog društva. U nastavi se ne inzistira na kronološkom prikazu povijesti filozofske misli, već se pojedini filozofi, u skladu s programom i s potrebama kurikula, detaljno obrađuju. Budući da je Filozofija obvezni predmet na maturi, učenici ga shvaćaju izuzetno ozbiljno. Pojedine izraze profesor zapisuje na ploču, a definicije nerijetko i diktira jer, kako kaže, one pomažu cjelovitom razumijevanju i doprinose opismenjavanju. Tema sata bio je rad u užem i širem smislu.

Treći dan u školi provela sam promatrajući stvaranje i izvedbu učeničkih predstava triju dramskih skupina: naših skupina na francuskom i njemačkom jeziku, pod vodstvom profesorica Alke Vrsalović i Vesne Huskić, te dramske skupine ove francuske škole. Razgovori s profesoricom Magali Lucain, voditeljicom projekta, i s profesorima škole, ticali su se pitanja struke, nastavnih metoda i mogućnosti. Razgovarali smo o dojmovima o našim dvama školskim sustavima, o slobodi i autoritetu profesora u nastavi, o svojim željama i težnjama. Promatranje nastave (job shadowing) bilo mi je izuzetno poticajno i sadržajno pa bih ga mogla svesti na ono što je na svojem satu profesor Pelletan, između ostalog, napisao na ploču: Le travail – source de bonheur.

 

Mr. sc. Lada Rebernjak, prof.

 

 

DISEMINACIJA AKTIVNOSTI MOBILNOSTI KA1 IZ ERASMUS AKREDITACIJE U XVI. GIMNAZIJI

Nakon završetka projekta KA1 u šk.god. 2023/2024., voditeljice odlaznih grupnih mobilnosti prve su održale diseminaciju projekata na sjednici Nastavničkog vijeća, održanoj 26. lipnja 2024. S izlaganjem je započela profesorica španjolskog, Ana Kočman, koja je bila voditelj aktivnosti u projektu „Bioraznolikost, zeleno putovanje i lokalna proizvodnja hrane“, gdje je u školu IES „El Parador“ išla u listopadu 2023. s 9 učenika četvrtog razreda, kojima je španjolski bio drugi strani jezik. Predstavila je tijek aktivnosti po danima u posteru Canva koji su izradili učenici,  te je u svojoj prezentaciji navela ciljeve i ishode projekta.

Zatim je uslijedila prezentacija projekta grupne mobilnosti „EU demokracija: vrijednosti, izazovi i mogućnosti za mlade“, održanog u ožujku 2024.g a profesorica geografije, Nataša Kauzlarić, prikazala je ciljeve i ishode učenja u projektu, te aktivnosti po danu. U projektu je sudjelovalo devet učenika 2., 3. i 4. r a održao se u španjolskoj pokrajini sa školom INS Torredembara iz istoimenog gradića u Kataloniji. Učenici su izradili Canva poster, te tri videa, od kojih je prikazan video uradak o odlaznoj mobilnosti, a zanimljivo je da su učenici gostovali na lokalnom radiju, te predstavili našu školu, državu i iskustvo sudjelovanja u Erasmus projektu.

I najzad, profesorica sociologije, Sunčana Lea Kolbezen je predstavila projekt „Mladi lideri za aktivno EU građanstvo“, gdje su učenici razvijali  i vještine aktivnog građanstva i sudjelovanja u demokratskim procesima EU, te razvijali vještine vođenja, jedne od najvažnih „mekih vještina“ u 21. stoljeću. Prikazala je nastavnicima škole kako je šest učenika maturalnih razreda putem Google učionice i fizičke mobilnosti surađivalo s učenicima i nastavnicima slovenske škole „Gimnazija Brežice“, intervjuiralo sudionike događaja „Europski tjedan mladih“ u Briselu o važnosti glasanja za Europski parlament, te koje su sve ostale institucije Europske unije posjetili, i koja znanja, vrijednosti, vještine i stavove su stekli. U projektu je sudjelovala i profesorica i Erasmus koordinatorica Mirela Hrubi, kao i u organizaciji ostalih projekata dolaznih mobilnosti stranih učenika u XVI. gimnaziji.

Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 9. srpnja, četiri djelatnice XVI. gimnazije su predstavile aktivnost praćenja rada (jobshadowing). Ravnateljica škole, Nina Karković, putem prezentacije je predstavila značajke i zanimljivosti iz španjolske škole „El Parador“, gdje je na aktivnost išla u listopadu 2023. Uslijedila je prezentacija profesorice engleskog i francuskog, Mirele Hrubi o francuskom školskom sustavu i praćenju rada u francuskoj srednjoj školi „Léonard de Vinci“ iz grada Amboisea u travnju 2024., te izlaganje profesorice njemačkog jezika, Jasne Jukić koja je na jobshadowing išla u njemačku školu „Johann-Pachelbel-Realschule“ u Nürnberg, također u travnju. Na kraju je pedagoginja Kornelija Medić predstavila praćenje rada u svibnju 2024. u školi „Gimnazija Brežice“ i to iz aspekta opće organizacije škole i slovenskog školskog sustava, a naročito iz aspekta pedagoških praksi, organizacije svakodnevnog života škole, suradnje s roditeljima, te zaštite mentalnog zdravlja učenika i njihove dobrobiti u procesu odgoja i obrazovanja.

Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 21. kolovoza, profesorica engleskog jezika, Danijela Ille je održala informativno predavanje o strukturiranom tečaju na koji je išla u ožujku 2024., u organizaciji ustanove „Enjoy Italy“ iz Napulja, pod nazivom „Interactive ICT –based and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning“ – „Interaktivni IKT i web alati za uspješno mješovito, obrnuto i suradničko učenje“. Izložila je nastavnicima sadržaj i tijek tečaja, te ciljeve i ishode učenja, kao i incijativu da se tijekom nove školske godine održi duže predavanje i praktična edukacija većeg broja zainteresiranih nastavnika.

 

U sklopu iste sjednice, projektna koordinatorica Mirela Hrubi je predstavila izvještaj o provedenom projektu KA121 2023., te najavila ideje za novi projekt KA1 2024. U tijeku je izrada anketa za sudionike u Erasmus mobilnostima, kako bi se utvrdili mjerljivi rezultati uspješnosti projekta, a poziv novim sudionicima za mobilnosti u Erasmus projektu 2024./2025 slijedi sredinom mjeseca rujna, nakon prvog tjedna nove školske godine.

Mirela Hrubi, Erasmus koordinatorica

Skip to content